Bestfriends.

Hi and asalamualaikum. Post kali ni mmg sedikit moody and yeah sgt sedih for me. Harini, 6 Mei 2012, tiga sahabat saya yang paling rapat meninggal dunia disebabkan kemalangan jalan raya. And, at first it was unbelieveable for me. Mmg tak percaya but, it's fact. Innalilllah. So hope korang sedekahkan AlFatihah buat arwah Shukor Aman, Hafiz Naim dan Shafuan Ismail.

MOHD SHUKOR AMAN B RASHIRULNIZAM
Kami kawan sejak sekolah rendah. Dia baik teramat sangat, dia sangat kelakar, dia tak kedekut, dia peramah. Dulu, kita orang mmg tak rapat. Ramai orang suka ejek dia waktu sekolah rendah. Tapi dia pandai. And dia sangat handsome for me. Naik sekolah menengah, kami dapat satu kelas. And time tu baru lah reti nak bertegur sapa, bergurau senda, bertepuk tampar. Sampai form3, kami satu kelas. And naik je form4, dia ditukarkan sekolah ke Kedah, sbb dia nakal. And bapak dia pindahkan dia duduk dgn atuk dia di Kedah. Masa tu, dah mula rasa sedih sbb kehilangan seorang classmates yang satu kepala dgn kita. Waktu form3, saya suka sangat dengar lagu Bubble Pop -Hyuna. Haritu, last day keluar dgn dia, and masih segar dalam ingatan saya apa yang kami borakkan. Dalam bus, dia kata, "Ain, aku ingat lagi, dulu form3 kau suka dgr lagu ni kan. Bila aku dgr je lagu ni, aku mesti teringat kau" Yes itu dia ckp! Saya ingat sampai sekrang. Itu last saya jumpa dia, last bergurau, last moment dgn dia. Ya Allah kenapa cepat sgt semua ni jadi. Kenapa Aman. Tadi dekat hospital, dia dalam ICU. Sebak teramat sangat tengok dia, hidup bergantung pada machine. Sempat berborak dgn ayah dia. Air mata aku mengalir Man bila tgok kau mcm tu. Hari terakhir dgn kau. Aman, semoga kau ditempatkan dikalangan orang yang beriman, AlFatihah...

EWAN ISMAIL
Budak ni. Actually tak pernah tegur. Tapi kenal since sekolah rendah jugak. Satu sekolah agama dgn dia. Tak banyak kenangan saya dgn arwah, tp kami kenal antara satu sama lain. Ibu arwah kawan kepada mak saya. So kita kenal mcm tu je lah, tak lebih. Tak pernah pun berborak dgn dia. Sedih kan. Tapi dia baik. Lembut je. Tak pernah tengking2 orang. Tadi kebumikan dia, saya ada. Ramai sangat kawan2 kau dtg Wan. Penuh. Ariff menangis sangat sangat. Kita semua akan rindu kau Wan. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman, AlFatihah...

HAFIZ NAIM
Dia,  form3. Tinggi, handsome. Meninggal disebabkan accident jugak. And dia yang paling teruk. Dia baik, and saya dah anggap dia mcm adik saya sendiri. Last moment dgn dia, waktu balik skolah, dia tengah makan buah, and dia hulur dkt mulut saya, "Nak ke taknak? Nak ke taknak? Cepat cepat haa" Ya Allah rasa macam kejap sgt dgn dia orang. Apa pun, semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman, AlFatihah...


Yang hidup mmg akan mati. Tapi yang masih hidup kena teruskan kehidupan dan tanggungjawab kita. So saya minta korang yang dah baca post ni, sedekahkan AlFatihah buat arwah bertiga. Dan doakan roh mereka dicucuri rahmat, AlFatihah...